Κυριακή, 31 Μαρτίου 2013

ΕΛΠΙΔΑ ΜΑΣ ΟΙ ΝΕΟΙ!!!


Παρουσιάζουμε σήμερα από τα μπλοκ μας το έργο της δημιουργίας της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος (ΕΒΕ) και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ), που κατασκευάζεται στον χώρο του πρώην ιπποδρόμου, από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με αφορμή από το ίδρυμα της βράβευσης δυο νέων φοιτητών της αρχιτεκτονικής, στο διαγωνισμό για την κατασκευή του περίπτερου για το Κέντρο Επισκεπτών στο εργοτάξιο του έργου. Αξίζει τον κόπο να δούμε την συνέντευξη για αυτά τα δυο νέα παιδιά, που εκφράζουν την Ελλάδα που ονειρευόμαστε, αλλά και να μάθουμε και να δούμε  το έργο που επιτελείται από ΙΣΝ, διότι οι πολιτικοί μας όλα αυτά τα χρόνια ήταν κατώτεροι των περιστάσεων.

 Οι δυο φερέλπιδες νέοι φοιτητές της αρχιτεκτονικής, Σπυρίδωνας Γιωτάκης (Σχολή Αρχιτεκτόνων-Μηχανικών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο) και Άγις-Παναγιώτης Μουρελάτος (Σχολή Αρχιτεκτόνων, Πανεπιστήμιο Πατρών), μπροστά από την προτασή τους.
 Όλοι οι νέοι φοιτητές αρχιτεκτονικής που οι προτάσεις τους διακρίθηκαν.
Στην φωτογραφία διακρίνεται και ο κ. Τροχόπουλος, πρώην δ/ντης της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Βέροιας και τώρα Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος του ΚΠΙΣΝ, κυριολεκτικά ψυχή του έργου, και παράδειγμα προς μίμηση, δημόσιου λειτουργού.
Ολόκληρη η συνέντευξη με την βράβευση των δυο φοιτητών, που "έκαψαν την εξεταστικής τους" όπως είπαν για να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό εδώ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

.......................................................

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ

«Το 2006, το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος»  ανακοίνωσε την πρόθεσή του να χρηματοδοτήσει τη δημιουργία του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), έργο που περιλαμβάνει την κατασκευή και τον εξοπλισμό των νέων κτιριακών εγκαταστάσεων για την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (ΕΒΕ) και την Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ), καθώς και τη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού και πολιτιστικού Πάρκου Σταύρος Νιάρχος, συνολικής έκτασης 170.000 τ.μ.
Το ΚΠΙΣΝ είναι ένας πολυλειτουργικός χώρος πολιτισμού και παιδείας, ο οποίος αναπτύσσεται σε έκταση γης που ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο, 4,5 χμ νότια από το κέντρο της Αθήνας, στο Δέλτα Φαλήρου, και εκφράζει τη δέσμευση του Ιδρύματος στην πολιτιστική ανάπτυξη, την ευημερία και το μέλλον της Ελλάδος. Ο προϋπολογισμός του έργου προσεγγίζει τα 566 εκατομμύρια Ευρώ και όταν το ΚΠΙΣΝ ολοκληρωθεί, η πλήρης διαχείριση και ο πλήρης έλεγχός του θα περιέλθουν στο Ελληνικό Δημόσιο, καθιστώντας το μία από τις μεγαλύτερες αποκλειστικές δωρεές που έχει ποτέ πραγματοποιήσει κοινωφελής οργανισμός. Επιπλέον, το ΚΠΙΣΝ αποτελεί την πρώτη σύμπραξη δημοσίου-ιδιωτικού τομέα αυτού του είδους στην Ελλάδα και εκ των σημαντικότερων πολιτιστικών και εκπαιδευτικών έργων που έχουν υλοποιηθεί ποτέ στη χώρα. Ως ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα στην πρόσφατη ιστορία του τόπου, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος θα ωφελήσει άμεσα την Ελληνική οικονομία, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και ενισχύοντας τηνεισροή κεφαλαίων, σε ένα δυσχερές οικονομικό περιβάλλον.»









Δευτέρα, 25 Μαρτίου 2013

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ

 Με τους μαθητές του Δημοτικού μας σχολείου, πρωταγωνιστές για άλλη μια φορά γιορτάστηκε η εθνική επέτειος στο χωριό μας.


 Ο κ. Δημήτριος Ξυδώνας, Αντιδήμαρχος,  εκ μέρους του Δήμου μας καταθέτει στεφάνι.
 Επίσης στεφάνι κατέθεσε και ο πρόεδρος του Τ.Σ. κ. Λιάκος Κυριάκος.
 Μαθητές από το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο καταθέτουν στεφάνι.


 Μαθητές του Σχολείου μας απαγγέλλουν ποιήματα.
Ευχαριστούμε τον κ. Χαράλαμπο Ζ. Μαρίνη, για την ευγενική παραχώρηση των φωτογραφιών προς το μπλοκ μας.

Κυριακή, 24 Μαρτίου 2013

Η ομιλία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα, προς τους νέους.

Έργο του Θεόφιλου: Ο Θ. Κολοκοτρώνης με τους νέους στην Πνύκα.

Με αφορμή την εθνική επέτειο, δημοσιεύουμε την ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ, προς του νέους στην Πνύκα.

Αποτελεί την πνευματική παρακαταθήκη του Γέρου του Μωριά προς τη νέα γενιά. Εκφωνήθηκε στις 8 Οκτωβρίου 1838 στην Πνύκα και πρωτοδημοσιεύτηκε στις 13 Νοεμβρίου 1838 στην αθηναϊκή εφημερίδα «Αιών», που εξέδιδε ο ιστορικός Ιωάννης Φιλήμων .

Στις 7 Οκτωβρίου 1838 ο γηραιός στρατηγός και εν ενεργεία Σύμβουλος Επικρατείας Θεόδωρος Κολοκοτρώνης επισκέφθηκε το Βασιλικό Γυμνάσιο της Αθήνας (νυν 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας) για να παρακολουθήσει τη διδασκαλία του γυμνασιάρχη Γεωργίου Γενναδίου (1784-1854) για τον Θουκυδίδη. Τόσο εντυπωσιάστηκε από την «παράδοσιν του πεπαιδευμένου γυμνασιάρχου και από την θέαν τοσούτων μαθητών», ώστε εξέφρασε την επιθυμία να μιλήσει και ο ίδιος προς τους μαθητές. Την πρότασή του απεδέχθη ο Γεννάδιος και λόγω της στενότητας του χώρου και του πλήθους των μαθητών η ομιλία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη ορίσθηκε για τις 10 το πρωί της 8ης Οκτωβρίου 1838 στην Πνύκα.

Το γεγονός μαθεύτηκε στη μικρά τότε Αθήνα και εκτός από τους μαθητές, πλήθος ανθρώπων «διαφόρων επαγγελμάτων και τάξεων» συνέρρευσε στην Πνύκα το πρωί της 8ης Οκτωβρίου για να ακούσει τον ηγέτη της Επανάστασης του '21. Ξαφνικά, στον χώρο της ομιλίας εμφανίσθηκε «σμήνος χωροφυλακής », αποφασισμένο να διαλύσει τη συγκέντρωση, επειδή προφανώς, ως βασιλικότερο του βασιλέως Όθωνα, τη θεώρησε αντικαθεστωτική. Όμως, μετά τη διαβεβαίωση του γυμνασιάρχη και των καθηγητών για το «αθώο της πράξεως», οι χωροφύλακες αποχώρησαν και η ομιλία έγινε κανονικά. Άλλωστε, ο Κολοκοτρώνης δεν αποτελούσε κίνδυνο για τη δυναστεία, αφού τα είχε βρει με τον Όθωνα και κατείχε μάλιστα το αξίωμα του Συμβούλου της Επικρατείας, δηλαδή του πολιτικού συμβούλου του βασιλιά. (Το Συμβούλιο της Επικρατείας εκείνης της εποχής, που ήταν πολιτικό σώμα, δεν πρέπει να συγχέεται με το σημερινό Συμβούλιο της Επικρατείας, που είναι δικαστικός σχηματισμός.)

Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ  ΠΡΟΣ ΤΟΥΝ ΝΕΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ



Παιδιά μου!
Εις τον τόπο τούτο, οπού εγώ πατώ σήμερα, επατούσαν και εδημηγορούσαν τον παλαιό καιρό άνδρες σοφοί, και άνδρες με τους οποίους δεν είμαι άξιος να συγκριθώ και ούτε να φθάσω τα ίχνη των. Εγώ επιθυμούσα να σας ιδώ, παιδιά μου, εις την μεγάλη δόξα των προπατόρων μας, και έρχομαι να σας ειπώ, όσα εις τον καιρό του αγώνος και προ αυτού και ύστερα απ' αυτόν ο ίδιος επαρατήρησα, και απ' αυτά να κάμωμε συμπερασμούς και δια την μέλλουσαν ευτυχίαν σας, μολονότι ο Θεός μόνος ηξεύρει τα μέλλοντα. Και δια τους παλαιούς Έλληνας, οποίας γνώσεις είχαν και ποία δόξα και τιμήν έχαιραν κοντά εις τα άλλα έθνη του καιρού των, οποίους ήρωας, στρατηγούς, πολιτικούς είχαν, δια ταύτα σας λέγουν καθ' ημέραν οι διδάσκαλοί σας και οι πεπαιδευμένοι μας. Εγώ δεν είμαι αρκετός. Σας λέγω μόνον πως ήταν σοφοί, και από εδώ επήραν και εδανείσθησαν τα άλλα έθνη την σοφίαν των.
Εις τον τόπον, τον οποίον κατοικούμε, εκατοικούσαν οι παλαιοί Έλληνες, από τους οποίους και ημείς καταγόμεθα και ελάβαμε το όνομα τούτο. Αυτοί διέφεραν από ημάς εις την θρησκείαν, διότι επροσκυνούσαν τες πέτρες και τα ξύλα. Αφού ύστερα ήλθε στον κόσμο ο Χριστός, οι λαοί όλοι επίστευσαν εις το Ευαγγέλιό του, και έπαυσαν να λατρεύουν τα είδωλα. Δεν επήρε μαζί του ούτε σοφούς ούτε προκομμένους, αλλ' απλούς ανθρώπους, χωρικούς καί ψαράδες, και με τη βοήθεια του Αγίου Πνεύματος έμαθαν όλες τες γλώσσες του κόσμου, οι οποίοι, μολονότι όπου και αν έβρισκαν εναντιότητες και οι βασιλείς και οι τύραννοι τους κατέτρεχαν, δεν ημπόρεσε κανένας να τους κάμη τίποτα. Αυτοί εστερέωσαν την πίστιν.
Οι παλαιοί Έλληνες, οι πρόγονοί μας, έπεσαν εις την διχόνοια και ετρώγονταν μεταξύ τους, και έτσι έλαβαν καιρό πρώτα οι Ρωμαίοι, έπειτα άλλοι βάρβαροι καί τους υπόταξαν. Ύστερα ήλθαν οι Μουσουλμάνοι και έκαμαν ό,τι ημπορούσαν, δια να αλλάξη ο λαός την πίστιν του. Έκοψαν γλώσσες εις πολλούς ανθρώπους, αλλ' εστάθη αδύνατο να το κατορθώσουν. Τον ένα έκοπταν, ο άλλος το σταυρό του έκαμε. Σαν είδε τούτο ο σουλτάνος, διόρισε ένα βιτσερέ [αντιβασιλέα], έναν πατριάρχη, καί του έδωσε την εξουσία της εκκλησίας. Αυτός και ο λοιπός κλήρος έκαμαν ό,τι τους έλεγε ο σουλτάνος. Ύστερον έγιναν οι κοτζαμπάσηδες [προεστοί] εις όλα τα μέρη. Η τρίτη τάξη, οι έμποροι και οι προκομμένοι, το καλύτερο μέρος των πολιτών, μην υποφέρνοντες τον ζυγό έφευγαν, και οι γραμματισμένοι επήραν και έφευγαν από την Ελλάδα, την πατρίδα των, και έτσι ο λαός, όστις στερημένος από τα μέσα της προκοπής, εκατήντησεν εις αθλίαν κατάσταση, και αυτή αύξαινε κάθε ήμερα χειρότερα· διότι, αν ευρίσκετο μεταξύ του λαού κανείς με ολίγην μάθηση, τον ελάμβανε ο κλήρος, όστις έχαιρε προνόμια, ή εσύρετο από τον έμπορο της Ευρώπης ως βοηθός του ή εγίνετο γραμματικός του προεστού. Και μερικοί μην υποφέροντες την τυραννίαν του Τούρκου και βλέποντας τες δόξες και τες ηδονές οπού ανελάμβαναν αυτοί, άφηναν την πίστη τους και εγίνοντο Μουσουλμάνοι. Καί τοιουτοτρόπως κάθε ήμερα ο λαός ελίγνευε καί επτώχαινε.
Εις αυτήν την δυστυχισμένη κατάσταση μερικοί από τους φυγάδες γραμματισμένους εμετάφραζαν και έστελναν εις την Ελλάδα βιβλία, και εις αυτούς πρέπει να χρωστούμε ευγνωμοσύνη, διότι ευθύς οπού κανένας άνθρωπος από το λαό εμάνθανε τα κοινά γράμματα, εδιάβαζεν αυτά τα βιβλία και έβλεπε ποίους είχαμε προγόνους, τι έκαμεν ο Θεμιστοκλής, ο Αριστείδης και άλλοι πολλοί παλαιοί μας, και εβλέπαμε και εις ποίαν κατάσταση ευρισκόμεθα τότε. Όθεν μας ήλθεν εις το νου να τους μιμηθούμε και να γίνουμε ευτυχέστεροι. Και έτσι έγινε και επροόδευσεν η Εταιρεία.
Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση.
Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα. Άλλά δεν εβάσταξε!.
Ήλθαν μερικοί και ηθέλησαν να γένουν μπαρμπέρηδες εις του κασίδη το κεφάλι. Μας πονούσε το μπαρμπέρισμά τους. Μα τι να κάμομε; Είχαμε και αυτουνών την ανάγκη. Από τότε ήρχισεν η διχόνοια και εχάθη η πρώτη προθυμία και ομόνοια. Και όταν έλεγες τον Κώστα να δώσει χρήματα διά τας ανάγκας του έθνους ή να υπάγει εις τον πόλεμο, τούτος επρόβαλλε τον Γιάννη. Και μ' αυτόν τον τρόπο κανείς δεν ήθελε ούτε να συνδράμει ούτε να πολεμήσει. Και τούτο εγίνετο, επειδή δεν είχαμε ένα αρχηγό και μίαν κεφαλή. Άλλά ένας έμπαινε πρόεδρος έξι μήνες, εσηκώνετο ο άλλος και τον έριχνε και εκάθετο αυτός άλλους τόσους, και έτσι ο ένας ήθελε τούτο και ο άλλος το άλλο. Ισως όλοι ηθέλαμε το καλό, πλην καθένας κατά την γνώμη του. Όταν προστάζουνε πολλοί, ποτέ το σπίτι δεν χτίζεται ούτε τελειώνει. Ο ένας λέγει ότι η πόρτα πρέπει να βλέπει εις το ανατολικό μέρος, ο άλλος εις το αντικρινό και ο άλλος εις τον Βορέα, σαν να ήτον το σπίτι εις τον αραμπά και να γυρίζει, καθώς λέγει ο καθένας. Με τούτο τον τρόπο δεν κτίζεται ποτέ το σπίτι, αλλά πρέπει να είναι ένας αρχιτέκτων, οπού να προστάζει πως θα γενεί. Παρομοίως και ημείς εχρειαζόμεθα έναν αρχηγό και έναν αρχιτέκτονα, όστις να προστάζει και οι άλλοι να υπακούουν και να ακολουθούν. Αλλ' επειδή είμεθα εις τέτοια κατάσταση, εξ αιτίας της διχόνοιας, μας έπεσε η Τουρκιά επάνω μας και κοντέψαμε να χαθούμε, και εις τους στερνούς επτά χρόνους δεν κατορθώσαμε μεγάλα πράγματα.
Εις αυτή την κατάσταση έρχεται ο βασιλεύς, τα πράγματα ησυχάζουν και το εμπόριο και ή γεωργία και οι τέχνες αρχίζουν να προοδεύουν και μάλιστα ή παιδεία. Αυτή η μάθησις θα μας αυξήσει και θα μας ευτυχήσει. Αλλά διά να αυξήσομεν, χρειάζεται και η στερέωσις της πολιτείας μας, η όποία γίνεται με την καλλιέργεια και με την υποστήριξη του Θρόνου. Ο βασιλεύς μας είναι νέος και συμμορφώνεται με τον τόπο μας, δεν είναι προσωρινός, αλλ' η βασιλεία του είναι διαδοχική και θα περάσει εις τα παιδιά των παιδιών του, και με αυτόν κι εσείς και τα παιδιά σας θα ζήσετε. Πρέπει να φυλάξετε την πίστη σας και να την στερεώσετε, διότι, όταν επιάσαμε τα άρματα είπαμε πρώτα υπέρ πίστεως και έπειτα υπέρ πατρίδος. Όλα τα έθνη του κόσμου έχουν και φυλάττουν μια Θρησκεία. Και αυτοί, οι Εβραίοι, οι όποίοι κατατρέχοντο και μισούντο και από όλα τα έθνη, μένουν σταθεροί εις την πίστη τους.
Εγώ, παιδιά μου, κατά κακή μου τύχη, εξ αιτίας των περιστάσεων, έμεινα αγράμματος και δια τούτο σας ζητώ συγχώρηση, διότι δεν ομιλώ καθώς οι δάσκαλοι σας. Σας είπα όσα ο ίδιος είδα, ήκουσα και εγνώρισα, δια να ωφεληθήτε από τα απερασμένα και από τα κακά αποτελέσματα της διχονοίας, την οποίαν να αποστρέφεσθε, και να έχετε ομόνοια. Εμάς μη μας τηράτε πλέον. Το έργο μας και ο καιρός μας επέρασε. Και αι ημέραι της γενεάς, η οποία σας άνοιξε το δρόμο, θέλουν μετ' ολίγον περάσει. Την ημέρα της ζωής μας θέλει διαδεχθή η νύκτα του θανάτου μας, καθώς την ημέραν των Αγίων Ασωμάτων θέλει διαδεχθή η νύκτα και η αυριανή ήμερα. Εις εσάς μένει να ισάσετε και να στολίσετε τον τόπο, οπού ημείς ελευθερώσαμε· και, δια να γίνη τούτο, πρέπει να έχετε ως θεμέλια της πολιτείας την ομόνοια, την θρησκεία, την καλλιέργεια του Θρόνου και την φρόνιμον ελευθερία.
Τελειώνω το λόγο μου.
Ζήτω ο Βασιλεύς μας Όθων! Ζήτω οι σοφοί διδάσκαλοι! Ζήτω η Ελληνική Νεολαία!

Σάββατο, 23 Μαρτίου 2013

ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΘΕΣΠΙΕΣ

ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΘΕΣΠΙΕΣ, ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ " Ο ΔΗΜΟΦΙΛΟΣ"

ΤΟ ΣΚΕΤΣΑΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΙΑΓΙΑ, ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΜΕ, ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΡΔΙΣΤΙΚΟ.









Ο ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΓΙΑΓΙΑ!!!

Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2013

21η Μαρτίου: παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού


21η Μαρτίου: παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού

αγωνιζόμαστε κάθε μέρα για ένα κόσμο χωρίς διακρίσεις

Ξέρουμε ότι ο φυλετικός ρατσισμός, η προκατάληψη και το μίσος ενάντια σε άλλους λαούς και σε αλλόθρησκους, χρησιμοποιήθηκαν και χρησιμοποιούνται πάντα για τον ίδιο λόγο: εκμεταλλεύονται το θυμό και την απόγνωση που γεννά η κρίση για να στρέψουν τους πολίτες ενάντια σε άλλους ανθρώπους και να προστατέψουν τους πραγματικούς υπεύθυνους.

Ξέρουμε ότι οι πραγματικοί υπεύθυνοι βρίσκονται σε τράπεζες, χρηματιστήρια και σε μεγάλους ομίλους. Αυτοί καταστρέφουν τους κόπους μιας ζωής και κλέβουν το μέλλον των νέων. Αυτοί έχουν συμφέρον  να στρέψουν την οργή μας αλλού. Θα τους κάνουμε τη χάρη;

Ξέρουμε ότι ο πραγματικός στόχος δεν είναι κάποιοι ξένοι, κάποιοι διαφορετικοί, κάποιοι «άλλοι». Στόχος είμαστε όλοι εμείς. Αν δε μιλήσουμε σήμερα για όσα φασιστικά, εγκληματικά και βίαια συμβαίνουν στη χώρα μας, αύριο δεν θα έχουμε δικαίωμα να μιλάμε.

 

Να βάλουμε φρένο στο φασισμό και το ναζισμό στα σχολεία, στις πόλεις και τα χωριά.  Να αγωνιστούμε μαζί.

 

αντιφασιστική-αντιρατσιστική συνάντηση

Σάββατο 23 Μαρτίου στις 11.00, Κεντρική Πλατεία Λιβαδειάς

ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ- ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ

Κυριακή, 17 Μαρτίου 2013

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ-ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΤΕ

ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2013 ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ








 ΧΟΡΟΣ-ΓΛΕΝΤΙ-ΚΕΦΙ-ΞΕΦΑΝΤΩΜΑ, ΜΕΧΡΙ ΠΡΩΙΑΣ ΣΤΟ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΛΕΟΝΤΑΡΙΤΩΝ-ΤΟ ΚΑΣΚΑΒΕΛΙ, ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ, ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 16-3-2013, ΣΤΟ ΚΕΦΕ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ Δ. ΒΡΑΚΑ, ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ.










Αναμφισβήτητα ο νεαρός άνδρας, που λίαν επιτυχώς ντύθηκε γυναίκα, κερδίζει τον τίτλο του καλύτερου "μασκαρά" για το χωριό μας -και όχι μόνο- τα τελευταία χρόνια. Εύγε του!!!
Το μπλοκ μας στον αγαπητό νεαρό της φωτογραφίας για το επιτυχές μασκάρεμά του, χαρίζει δυο λόγια από έναν μεγάλο ποιητή: «Ὅπου ἀνθεῖ ὁ μέσος ὅρος, παύω νὰ ὑπάρχω», γράφει ὁ μεγάλος μας ποιητὴς Ἐλύτης, καὶ συνεχίζει, «Μοῦ εἶναι ἀδύνατον νὰ εὐδοκιμήσω μέσα στὴ μάζα τῆς ἑκάστοτε πλειοψηφίας. Οἱ ὡραῖες μειοψηφίες εἶναι τὸ κάτι ἄλλο».

ΑΠΟΚΡΙΕΣ 1692, ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΟΥ Β. ΜΑΚΡΗ, ΣΤΟ ΚΑΣΚΑΒΕΛΑΚΙ ΜΑΣ
Πολλά χρόνια πριν, γύρω στην δεκαετία του 1960, κάτι ανάλογο είχαν κάνει νέοι του χωριού μας, την Καθαρή Δευτέρα χορεύοντας στην πλατεία του χωριού μας. παραθέτουμε πιο κάτω τις φωτογραφίες τους. Μπορείτε να τους αναγνωρίσετε;




Σήμερα οι περισσότεροι δεν βρίσκονται στην ζωή, τα παιδιά τους ή καλύτερα τα εγγόνια τους τηρούν την παράδοση που θέλει το μασκάρεμα σαν πράξη εξαγνισμού, για να γλεντήσεις, να ελευθερωθείς, να σαρκάσεις και να αυτοσαρκαστείς χωρίς παρεξήγηση, να αλλάξεις τον εαυτό σου, να ζήσεις με τρέλα, να ξεφαντώσεις, να περάσεις την ώρα σου ξένοιαστα, να πιείς, να φας, να χορέψεις, να μασκαρευτείς! Οι Απόκριες όμως στη σημερινή εποχή έχουν χάσει την αίγλη που είχαν παλιά, γιατί η κοινωνία μας έχει σοβαρέψει απότομα και δεν δέχεται παιδιαρίσματα και παραδόσεις και οι Απόκριες είναι μια γιορτή κυρίως μόνο για νήπια, δίχως νόημα και οι άνθρωποι δεν έχουν χρόνο για μασκαρέματα και γελοιότητες, αφού έχουμε υποτίθεται, πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθούμε . . .