Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2011

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821, ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ

Η δοξολογία στον Προφήτη Ηλία.


Εορταστική ατμόσφαιρα στην πλατεία του χωριού μας.
Οι ιερείς μας ΠαπαΚώστας και ΠαπαΓιάννης ψάλουν τρισάγιο στο ΗΡΩΩ των πεσόντων.

Ο Αντιδήμαρχος μας κ. Χρίστος Πελώνης, με τον Πρόεδρο του Τ.Σ. κ. Κυριάκο Λιάκου.
Ο Αντιδήμαρχός μας κ. Χρίστος Πελώνης καταθέτει στεφάνι εκ μέρους του ΔΗΜΟΥ ΑΛΙΑΡΤΟΥ.
Εκ μέρους του Τ.Σ. καταθέτει στεφάνι ο πρόεδρος του Τ.Σ. κ. Κυριάκος Λιάκου.
Ο πολεμιστής της Κύπρου το 1974, κ. Γεώργιος Κόλλιας, καταθέτει στεφάνι για την Εθνική Αντίσταση, στην προτομή του Ήρωα ΛΑΜΠΡΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, που έπεσε πολεμώντας του Τούρκους στην Κύπρο το 1974.
Τα μικρά Λιονταράκια του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΟΝΤΑΡΙΟΥ.

Ο δάσκαλος του Σχολείου μας κ. Ευστάθιος Ξαφάκος, εκφωνεί τον πανηγυρικό της ημέρας. Η ομιλία του ήταν επίκαιρη και μεστή μηνυμάτων. Τον ευχαριστούμε.
Μαθητές του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού μας απαγγέλουν ποιήματα, κάνοντας τις γιαγιάδες του να δακρύσουν.

Το Νηπαιγωγείο και το Δημοτικό μας παρευλάνει!!!
Ευχόμαστε αυτό το τελετουργικό, ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ, ΕΠΙΜΝΗΜΟΣΗΝΗ ΔΕΗΣΗ, ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΙΩΝ, ΠΑΝΥΓΗΡΙΚΟΣ, ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ, ΕΝΟΣ ΛΕΠΤΟΥ ΣΙΓΗ, ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ, να γίνεται κάθε χρόνο στο χωριό μας και σε κάθε χωριό της Ελλάδας.

Κυριακή, 27 Μαρτίου 2011

ΠΟΛΥΑΝΔΡΙΟΝ Τ. 21

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ ΝΕΟ ΤΕΥΧΟΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΜΑΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΤΟ ΠΟΛΥΑΝΔΡΙΟΝ" Τ. 21

ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ Αλίαρτος 21 Μαρτίου 2011
ΔΗΜΟΣ ΑΛΙΑΡΤΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Λ. ΑΘΗΝΩΝ
Τ.Κ. 32001 ΑΛΙΑΡΤΟΣ
Πληρ: Παναγιώτης Καραστέριος
Τηλ.: 2268350212
FAX: 2268022690

ΠΡΟΣ: Τα Μέλη της Δημοτικής Επιτροπής
Διαβούλευσης Δήμου Αλιάρτου


ΘΕΜΑ: «Πρόσκληση για 1η Συνεδρίαση»

Σας καλούμε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 76 το νόμου 3852/2010 σε συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης στις 28 Μαρτίου 2011, ημέρα Δευτέρα 6.30 μ.μ. που θα πραγματοποιηθεί στην ΑΊΘΟΥΣΑ ΤΟΥ Δημοτικού Συμβουλίου για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης:
1. Ενημέρωση και συζήτηση επί των αρμοδιοτήτων της Επιτροπής
2. Επί της σύνταξης προσχεδίου προϋπολογισμού Δήμου Αλιάρτου έτους 2011.


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ


ΓΕΩΡΓΙΟΣ Π. ΝΤΑΣΙΩΤΗΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ


ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ:
Τα μέλη της επιτροπής Διαβούλευσης

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1. Βίτσης Αλέξανδρος , Επικεφαλής Μείζονος Μειψοφίας
2. Κλεφτογιάννης , Επικεφαλής Ελάσσονος Μειοψηφίας
3. κ.κ. Αντιδημάρχους
Μπουζίκας Κων/νος
Πελώνης Χρήστος
Παπαθανασίου Αθανάσιος
Αραπίτσας Γεώργιος
4. Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών
ΕΝΤΑΥΘΑ


ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ:
1. Η παρουσία όλων είναι απαραίτητη
2. Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του τακτικού μέλους παρακαλείται να ειδοποιήσει το ορισθέν από τον φορέα του αναπληρωματικό μέλος για να παραστεί.
3. Η συνεδρίαση είναι ανοικτή στο κοινό.

Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2011

ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Οι μαθητές και οι δάσκαλοι του Δημοτικού Σχολείου Λεονταρίου κατά την επίσκεψή τους στο χώρο του ΠΟΛΥΑΝΔΡΙΟΥ, με φόντο το χωριό μας.
Το κείμενο που ακολουθεί είναι προδημοσίευση από ΤΟ ΠΟΛΥΑΝΔΡΙΟΝ τ. 21, που θα κυκλοφορήσει εντός ολίγων ημερών. Είναι η σύντομη συνόψιση ερευνών για τα ολιγοθέσια σχολεία, που γράφτηκε για μια εφημερίδα τοπική, από τους δασκάλους του σχολείου μας, τους οποίους και ευχαριστούμε. Πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικοί μας, που δίνουν όντως τον καλυτερό τους ευατό, καταθέτοντας την ψυχή τους μέσα στα σχολεία, με το κείμενο που ακολουθεί συμβάλλουν σε έναν πιο γόνιμο προβληματισμό και βέβαια με την βιβλιογραφία που παραθέτουν, δίνουν ερέθισματα σε όποιον επιθυμεί, να αχοληθεί περισσότερο με το θέμα: ολιγοθέσιο ή πολυθέσιο σχολείο.

Οι έρευνες για τα ολιγοθέσια Σχολεία

Έρευνες, που έχουν διεξαχθεί τόσο στο εξωτερικό (βλέπε Galton et al., 1980; Gray & Feldman, 1997; Galton et al., 1998) όσο και στην Ελλάδα, (βλέπε Καψάλης, 2001, 2002; Φύκαρης, 2002) υποστηρίζουν ότι η αποτελεσματικότητα των ολιγοθέσιων σχολείων δεν υστερεί σε σχέση με την αποτελεσματικότητα των πολυθέσιων σχολείων.
Η έρευνα του Καψάλη (2003) σε ελληνικά σχολεία αποσκοπούσε στην καταγραφή και την ανάλυση της μορφής αλληλεπίδρασης που παρατηρείται σε ολιγοθέσια και πολυθέσια δημοτικά σχολεία της πατρίδας μας. Σύμφωνα με τον ίδιο: «Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας έρχονται σε αντίθεση με τα επιχειρήματα που έχουν διατυπωθεί για την αλληλεπίδραση των μαθητών των ολιγοθέσιων και των πολυθέσιων σχολείων. Έγινε φανερό, ότι δεν ευσταθούν οι ισχυρισμοί ότι η αλληλεπίδραση των μαθητών των ολιγοθέσιων σχολείων υστερεί σε σχέση με αυτή των μαθητών των πολυθέσιων σχολείων. Στις περισσότερες μάλιστα περιπτώσεις οι μαθητές αλληλεπιδρούν περισσότερο με το δάσκαλο και τους συμμαθητές τους στα ολιγοθέσια σχολεία. Τα αποτελέσματα αυτά όμως δεν μας λένε ότι ο ένας τύπος σχολείου υπερτερεί έναντι του άλλου. Αντίθετα, θα πρέπει να τα προσεγγίζουμε έχοντας κατά νου ότι τα ολιγοθέσια και τα πολυθέσια σχολεία μπορούν να προσφέρουν το ίδιο καλές ή κακές υπηρεσίες στους μαθητές τους. Από τα παραπάνω συνάγεται ότι χρειάζεται να αναθεωρήσουμε τη στάση μας απέναντι στα ολιγοθέσια σχολεία σε σχέση με τα επιχειρήματα που έχουν διατυπωθεί, ότι δηλαδή η αλληλεπίδραση και η κοινωνικοποίηση των μαθητών τους μπορεί να υστερεί.»
Μία ακόμη εμπειρική έρευνα, η οποία καταδεικνύει την αποτελεσματικότητα των ολιγοθέσιων σχολείων είναι αυτή του Φύκαρη (2002), η οποία δείχνει ότι η ατμόσφαιρα του ολιγοθέσιου προσφέρει θετικότερο-μαθησιακό περιβάλλον τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς, αλλά και ότι όπου υπάρχει συνδιδασκαλία τάξεων δεν επηρεάζεται αρνητικά η επίδοση των μαθητών. Ισχυρίζεται, επίσης, ότι το ολιγοθέσιο σχολείο μπορεί να είναι αποτελεσματικό, αν χρησιμοποιεί κατάλληλες μεθόδους και διαμορφώσει κατάλληλη οργανωτική δομή
Από το διδακτικό προσωπικό του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Λεονταρίου. ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2011
Σολωμού Αικατερίνη – Προϊσταμένη Δημοτικού Σχολείου Λεονταρίου
Ξαφάκος Ευστάθιος - Δάσκαλος Δημοτικού Σχολείου Λεονταρίου
Κολιού Αλεξάνδρα – Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Λεονταρίου




Βιβλιογραφία
Galton, M., Hargreaves, L. & Comber, C. (1998). Classroom practice and the national curriculum in small rural primary schools. British Educational Research Journal, 24 (1), 43-61.

Galton, M., Simon, B. & Croll, P. (1980). Inside the primary classroom. London: Routledge and Kegan Paul.

Gray, P. & Feldman, J. (1997). Patterns of age mixing and gender mixing among children and adolescents at an ungraded democratic school. Merrill-Palmer Quarterly, 43 (1), 67-86.

Καψάλης, Γ. Β. (2003). Η αλληλεπίδραση των μαθητών σε ολιγοθέσια και πολυθέσια Δημοτικά Σχολεία. Διαθέσιμο στο διαδίκτυο: http://www.pee.gr/wp content/uploads/praktika_synedrion_files/e27_11_03/sin_ath/kapsalis_v.htm

Καψάλης, Γ. Β. (Αλεξανδρούπολη, 24-27 Μαΐου 2001). Η ποιότητα της συζήτησης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας: Διαφορές μεταξύ μονοθέσιων, διθέσιων και πολυθέσιων δημοτικών σχολείων. Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία, «8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας».

Καψάλης, Γ. Β. (Πάτρα, 1-2 Νοεμβρίου 2002). Η συζήτηση κατά την επεξεργασία του κειμένου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Ελληνική Εταιρεία Γλώσσας και Γραμματισμού, «Γραμματισμός στη Νέα Χιλιετία».

Φύκαρης, Ι. Μ. (2002). Τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία στην ελληνική εκπαίδευση. Θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση. Θεσσαλονίκη: Αδελφοί Κυριακίδη.

Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011

ΔΕΝ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Σύμφωνα με πληροφορίες μας από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. φαίνεται ότι δεν κλείνει το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΟΝΤΑΡΙΟΥ.

Κυριακή, 13 Μαρτίου 2011

ΦΩΤΟΛΕΖΑΝΤΕΣ - 8


Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη γύρω στα 1958. Εικονίζονται οι νέοι του χωριού που με διάθεση και πολύ όρεξη ετοιμάζονται να αγωνιστούν για το ΛΕΟΝΤΑΡΙ. Η ομάδα αποτελεί κατά μια έννοια τον πρόδρομο του σημερινού Α.Σ.Λ. Από αριστερά όρθιοι: Νικόλαος Φ. Δημητρίου, Ευάγγελος Βενιζέλος, Χαράλαμπος Βενιζέλος, Λουκάς Γεωργίου, Δημοσθένης Γρίλλιας, Παναής Φ. Δημητρίου, Βασίλειος Βενιζέλος, Κωνσταντίνος Αναστασίου και Θεόφιλος Χατζής. Καθιστοί:Νικόλαος Αναστασίου, ο δάσκαλος Ανδρέας Μπλατσούκας με την κόρη του Βαγγελίτσα και δίπλα του ο Χαράλαμπος Γρίλλιας. ( Δυστυχώς αλλά δεν καταφέραμε να αναγνωρίσουμε τους υπόλοιπους.)ΠΟΛΥΑΝΔΡΙΟΝ -Τ. 18

Τρίτη, 8 Μαρτίου 2011

ΚΛΕΙΣΤΟ ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟ

Κλειστό θα είναι και αύριο Τετάρτη 9-3-2011 το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΟΝΤΑΡΙΟΥ, όπως και όλα τα σχολεία, δημοτικά-γυμνάσια-λύκεια, καθώς και οι παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί, του δήμου μας.

Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2011

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Παραθέτουμε ένα έθιμο των ημερών από το ΜΠΛΟΚ μιας αγαπητής συμπατριώτισσας μας

Την Κυριακή της Τυρινής το βράδυ, μαζευότανε όλη η οικογένεια ή και 2-3 σπίτια μαζί και φτιάχνανε τις "γκόγκλιες". Είναι χειροποίητα χοντρά μακαρόνια, που τα πλάθανε με αλέυρι. Τα βράζανε και τα τρώγανε με τυρί . Τα κορίτσια κρατάγανε τα 3 τελευταία μακαρόνια από το πιάτο τους και τα βάζανε το βράδυ κάτω από το μαξιλάρι τους για να δουν τον άντρα που θα παντρευτούν. Μόλις τελείωνε το τραπέζι, όσοι κάθονταν σ'αυτό, έβαζαν ο κάθε ένας ένα δάχτυλο και προσπαθούσαν να σηκώσουν το τραπέζι λέγοντας στα αρβανίτικα " ανάθεμα τους Εβραίους, και Θεός 'σχωρέσ' τους χριστιανούς".
ΠΗΓΗ: http://mundovasia.blogspot.com/

Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2011

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΑΛΙΑΡΤΟΥ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σήμερα ,Παρασκευή 4-3-2011 δεν κινήθηκε το δημοτικό λεωφορείο, που εκτελεί αστική συγκοινωνία, επειδή ομάδα οδηγών ΤΑΞΙ το παρεμπόδισε ισχυριζόμενοι ότι κινείται παράνομα και ότι τα ΤΑΞΙ έχουν απώλεια εσόδων.
Κατανοούμε ότι με την οικονομική κρίση που διερχόμαστε, όλες οι επαγγελματικές ομάδες έχουν υποστεί ζημιά, όμως προκαλεί σίγουρα κατάπληξη το γεγονός ,ότι μετά από δέκα περίπου χρόνια που το συγκεκριμένο όχημα εκτελεί αστική συγκοινωνία στον τέως Δήμο Αλιάρτου, οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες δεν διαπίστωσαν απώλεια εισοδήματος, ούτε φυσικά ότι κινείται παράνομα. Όλα αυτά προέκυψαν το τελευταίο δίμηνο. Πολύ δε περισσότερο που το όχημα από τις πρώτες ημέρες της νέας δημοτικής αρχής, υπεβλήθη σε ολοκληρωμένο τεχνικό έλεγχο, πέρασε ΚΤΕΟ για πρώτη φορά και παραδόθηκε ασφαλές για την μετακίνηση των δημοτών, διευρύνοντας τα δρομολόγια και προς την Δημοτική Ενότητα Θεσπιών.
Η τακτική ορισμένων επαγγελματιών οδηγών ΤΑΞΙ και των καθοδηγητών τους, που παραπέμπει σε ανήθικα πολιτικά παιχνίδια και άρχισε από τις πρώτες ημέρες της εγκατάστασης της νέας δημοτικής αρχής, στρέφεται κυρίως εναντίον των συμπολιτών μας που δεν έχουν την δυνατότητα άλλου τρόπου μετακίνησης, αλλά και της κοινωνικής συνοχής και λειτουργίας του Δήμου.
Η επίκληση από μέρους τους ,της εφαρμογής του γράμματος του νόμου ,θέση με την οποία η δημοτική αρχή δεν διαφωνεί, είναι προφανές ότι πρέπει να υπάρχει σε ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ, ακόμη και σε εκείνες που αφορούν τους ίδιους.
Η Δημοτική Αρχή ενημερώνει τους δημότες ότι, πιστή στον κοινωνικό ρόλο που θέλει να προσδώσει στον Δήμο, πιστή στην πολιτική της για κοινωνική συνοχή και ανάπτυξη της δημοτικής συνείδησης και τέλος πιστή στην υπεράσπιση του δικαιώματος των ανήμπορων πολιτών να μετακινούνται, θα δώσει άμεσα την λύση στο πρόβλημα που δημιούργησαν οι επαγγελματίες οδηγοί ΤΑΞΙ.
4-3-2011