Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022

Γιώργος Μουλκιώτης: «Επιβάλλεται η προστασία και η ανάδειξη του Αρχαιολογικού Χώρου Καβειρίου»

Ο Γιώργος Μουλκιώτης, μεταξύ άλλων δήλωσε : «Η εικόνα, στο χώρο του Καβειρίου,  δεν είναι αυτή που αρμόζει σε έναν αρχαιολογικό χώρο της συγκεκριμένης εμβέλειας. Είναι επιβεβλημένη η ανάδειξη του χώρου μέσα από μία ολιστική προσέγγιση, καθώς τα αρχαία ερείπια, αποτελούν αδιάσπαστη ενότητα με το φυσικό περιβάλλον. Θα επιμείνουμε διαρκώς, ώστε το αρμόδιο υπουργείο να προβεί στις ενδεδειγμένες ενέργειες για να υπάρξουν πρακτικά αποτελέσματα της ανάδειξης και προσβασιμότητας του μοναδικού αυτού μνημείου, ενός εκ των δυο μοναδικών τελεστηρίων της Ελλάδος».  

Αρχαιολογικός χώρος Καβειρίου

Γιώργος Μουλκιώτης: 

«Επιβάλλεται η προστασία και η ανάδειξη του Αρχαιολογικού Χώρου Καβειρίου» 

Ο βουλευτής Βοιωτίας, Γιώργος Μουλκιώτης, κατέθεσε ερώτηση προς τους Υπουργούς Πολιτισμού & Αθλητισμού και Εσωτερικών, με την οποία ζητά την άμεση λήψη μέτρων για την προστασία και ανάδειξη του Αρχαιολογικού Χώρου Καβειρίου. 

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι τον Αύγουστο του 2012 συνδιοργανώθηκε από το Δήμο Θηβαίων και το Σύλλογο Πολιτιστικής Ανάπτυξης «Λάιος» ειδική εκδήλωση για την οικονομική ενίσχυση του «κουμπαρά» του αρχαίου θεάτρου του Καβειρίου, που είχε ανοίξει το Σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ», ενώ το Δεκέμβρη του 2013 υπεγράφη η Προγραμματική Σύμβαση, με την οποία η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ανέλαβε να χρηματοδοτήσει με το ποσό των 50.000 ευρώ το πρόγραμμα για την ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου. 

Επίσης, υπογραμμίζεται ότι το 2014 ξεκίνησαν εργασίες καθαρισμού και εκ νέου αποκάλυψης των μνημείων με τη σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, καθώς το μεγαλύτερο τμήμα της παλαιάς ανασκαφής παρέμενε κάτω από νεώτερες προσχώσεις του παρακείμενου ρέματος, ενώ στις 16 Φεβρουαρίου 2022 πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας του Δημάρχου Θηβαίων  κ. Γ. Αναστασίου με τον Γενικό Γραμματέα Πολιτισμού, κ. Γ. Διδασκάλου, όπου μεταξύ άλλων, συζητήθηκε η χρηματοδότηση της μελέτης για το Καβείριο. 

Επισημαίνεται  ότι η αποτελεσματικότητα ανάδειξης του αρχαίου πολιτισμού κρίνεται από τις ίδιες τις πράξεις και τα έργα που πραγματοποιούνται, ενώ η βελτίωση της προσβασιμότητας στο αρχαιολογικό χώρο του Καβειρίου αποτελεί προϋπόθεση για την ανάδειξή του αλλά και για την ανάδειξη του ευρύτερου περιβάλλοντος που σήμερα είναι αόρατο για τον επισκέπτη.

Κατόπιν αυτών, ζητείται από του αρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν:

​Ποιος είναι ο σχεδιασμός τους για την προστασία και ανάδειξη Αρχαιολογικού Χώρου Καβειρίου, ποιό είναι το εκπονηθέν χρονοδιάγραμμα και σε τί στάδιο βρίσκονται οι εν λόγω διαδικασίες. 

Σε ποιές ενέργειες έχουν προβεί για την βελτίωση της προσβασιμότητας στο αρχαιολογικό χώρο του Καβειρίου. 

 Ο Γιώργος Μουλκιώτης, μεταξύ άλλων δήλωσε : «Η εικόνα, στο χώρο του Καβειρίου,  δεν είναι αυτή που αρμόζει σε έναν αρχαιολογικό χώρο της συγκεκριμένης εμβέλειας. Είναι επιβεβλημένη η ανάδειξη του χώρου μέσα από μία ολιστική προσέγγιση, καθώς τα αρχαία ερείπια, αποτελούν αδιάσπαστη ενότητα με το φυσικό περιβάλλον. Θα επιμείνουμε διαρκώς, ώστε το αρμόδιο υπουργείο να προβεί στις ενδεδειγμένες ενέργειες για να υπάρξουν πρακτικά αποτελέσματα της ανάδειξης και προσβασιμότητας του μοναδικού αυτού μνημείου, ενός εκ των δυο μοναδικών τελεστηρίων της Ελλάδος».  

Από το Γραφείο Τύπου

........................

ΤΟ ΙΕΡΟ ΤΩΝ ΚΑΒΙΡΩΝ

Στο Καβίρειο ιερό, σε απόσταση μόλις 8 χλμ. δυτικά της Θήβας, λατρευόνταν, ήδη από τα Γεωμετρικά χρόνια, ο Κάβιρος, ο Παις και η Καβιραία Δήμητρα.

Οι Κάβιροι, δηλαδή ένας γενειοφόρος θεός με στεφάνι κισσού και ένα θεϊκό παιδί, ο Παις, προέρχονταν από την Ανατολή. Η λατρεία τους ήταν μυστηριακή και συνεπώς το περιεχόμενο της παραμένει άγνωστο. Ο Κάβιρος στη Βοιωτία συχνά συγχέεται με το Διόνυσο. Στο ιερό, στην τελική του πλέον μορφή των ρωμαϊκών χρόνων, εκτός από τον ναό, υπήρχε στοά και άλλα κτίσματα μέσα σε κτιστό περίβολο, καθώς και τελεστήριο (θέατρο), με βωμό στο κέντρο της ορχήστρας. Αποτελούνταν από κοίλο δέκα κερκίδων και χρησιμοποιήθηκε για δρώμενα σχετικά με τη λατρεία.

Οι Κάβιροι θεωρούνταν οι προστάτες των μεταλλουργών,  της ευφορίας της γης, αλλά και της ευγονίας των ζώων. Τα αφιερώματα των πιστών ήταν ανάλογα με την υπόσταση των τριών θεοτήτων: χάλκινα και πήλινα ειδώλια, κοσμήματα, παιχνίδια για τον Παίδα, όπως στρόβιλοι (σβούρες), αστράγαλοι, κουδουνίστρες και αγγεία. Χαρακτηριστικοί είναι οι μεγάλοι μελαμβαφείς κάνθαροι και οι σκύφοι, με παραστάσεις μυθολογικές και λατρευτικές, συμποσίων, χορών, στις οποίες οι μορφές αποδίδονται με γελοιογραφικό τρόπο.

ΠΗΓΗ: https://www.mthv.gr/

 2481

Δεν υπάρχουν σχόλια: