επικαιροτητα

ΑΓΡΙΛΙΑ…η θάλασσα στο πιάτο σας!!!

ΑΓΡΙΛΙΑ…η θάλασσα στο πιάτο σας!!!
ΑΓΡΙΛΙΑ…η θάλασσα στο πιάτο σας!!!Δίπλα στην παραλία Κορομίλι!!!

Σάββατο 26 Ιουνίου 2021

Η Θήβα τιμά το δικό της τέκνο, τον εμβληματικό ζωγράφο Θεόδωρο Βρυζάκη!!!

 


Η Θήβα τιμά το δικό της τέκνο, τον εμβληματικό ζωγράφο Θεόδωρο Βρυζάκη. Η εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 28 Ιουνίου στον αύλειο χώρο του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, αποτελεί μέρος των επετειακών δράσεων για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821 και τελεί υπό την αιγίδα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021».

➡Την εκδήλωση θα τιμήσουν με την παρουσία τους υψηλοί προσκεκλημένοι, μεταξύ των οποίων ο μακαριώτατος αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, κ. Ιερώνυμος, ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας, κ. Γεώργιος, η πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», κ. Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη, εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας και της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης.



➡Ο Δήμος Θηβαίων θα προσφέρει ως δωρεά στο Μουσείο ορειχάλκινη προτομή του Θηβαίου ζωγράφου, φιλοτεχνημένη από τον γλύπτη Δημήτρη Δήμου. Την ίδια ημέρα θα γίνουν τα εγκαίνια της εικαστικής έκθεσης «Θεόδωρος Βρυζάκης και η εικόνα της Ελλάδας τον 19ο αιώνα μέσα από τα μάτια των καλλιτεχνών», με αυθεντικά έργα από τη φιλελληνική συλλογή του Μιχάλη και Δήμητρας Βαρκαράκη και δύο έργα από τη συλλογή του Ευάγγελου και Κατίγκως Αγγελάκου. Η έκθεση περιλαμβάνει και κειμήλια της οικογένειας Βρυζάκη, συνεισφορά της κ. Βασιλικής Βρυζάκη, απογόνου του Θ. Βρυζάκη.

➡Η βραδιά περιλαμβάνει και ρεσιτάλ φιλελληνικής μουσικής «Η φωνή, το πιάνο και η Ελλάδα» με σοπράνο την κ. Βασιλική Καραγιάννη, τενόρο τον κ. Γιάννη Βρυζάκη και τον Μάριο Καζά στο πιάνο.

➡Οι προσκεκλημένοι θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο με θεατρικό δρώμενο, αφιερωμένο στη ζωή του Βρυζάκη και σε σύλληψη και σκηνοθεσία του αρχαιολόγου, Θανάση Παπαγεωργίου.

Την εκδήλωση συντονίζει ο δημοσιογράφος, Αλέξης Διακόπουλος. Την καλλιτεχνική επιμέλεια της εκδήλωσης έχει αναλάβει η ιστορικός τέχνης, δρ Μαράη Γεωργούση.

➡Εν όψει της εκδήλωσης, ο Δήμαρχος Θηβαίων, Γεώργιος Αναστασίου, προέβη στην εξής δήλωση: «Η τέχνη, στις περισσότερες μορφές της, μπόρεσε να αποτυπώσει και αναπαραστήσει με το δικό της μοναδικό τρόπο, αιώνες τώρα, όλες τις μεγάλες στιγμές της Ιστορίας, μεταξύ των οποίων και την Ελληνική Επανάσταση. Ξεχωριστή θέση στη χορεία των μεγάλων ζωγράφων που συνέδεσαν το έργο τους με τον αγώνα του ’21 κατέχει ο Θηβαίος, ο Θεόδωρος Βρυζάκης, για τον οποίο δηλώνουμε υπερήφανοι και διοργανώνουμε αυτή την εκδήλωση για να τον τιμήσουμε όπως του αξίζει».

➡Η έκθεση στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο θα διαρκέσει έως τις 29 Ιουλίου

                                                     .........................................

Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

Γεννημένος στη Θήβα το 1814, επτά χρόνια πριν από την κήρυξη της Επανάστασης του 1821, ο Θεόδωρος Βρυζάκης έζησε τα σκληρά χρόνια του απελευθερωτικού αγώνα μέχρι την ίδρυση του ελεύθερου ελληνικού κράτους. Μάλιστα ο πατέρας του, Πέτρος Βρυζάκης, απαγχονίστηκε από τους Τούρκους τον Μάιο του 1821, τον πρώτο καιρό του αγώνα. Σε ηλικία 18 ετών, το 1832, με την ενθάρρυνση ενός Γερμανού φιλόλογου, μετανάστευσε στο Μόναχο της Βαυαρίας, όπου έζησε μέχρι τον θάνατό του.

Στο Μόναχο άρχισε να ασχολείται με τη ζωγραφική, απεικονίζοντας σχεδόν αποκλειστικά θέματα από την Επανάσταση του 1821. Το 1844 έγινε δεκτός στην Ακαδημία του Μονάχου, λαμβάνοντας για τα επόμενα έντεκα χρόνια, μέχρι το 1855, την υποτροφία της ελληνικής παροικίας της πόλης. Δάσκαλοι και φίλοι του υπήρξαν ορισμένοι εξαίρετοι καλλιτέχνες φιλελληνικών θεμάτων της εποχής του ρομαντισμού: ο Carl Wilhelm von Heideck, ο Πέτερ φον Ες, ο Heinrich von Mayer, και άλλοι. Κατά την δεκαετία 1845–1855, ταξίδεψε και έζησε σε διάφορες πόλεις της Δυτικής Ευρώπης για καλλιτεχνική ενημέρωση, με εξαίρεση τη διετία 1848–1850, όταν και επέστρεψε προσωρινά στην Ελλάδα.

Το 1855 συμμετείχε στην Διεθνή Έκθεση του Παρισιού με το έργο του «Η Έξοδος του Μεσολογγίου». Τον πίνακα αυτόν, ο ίδιος ο Βρυζάκης τον αντέγραψε τουλάχιστον δύο φορές. Δύο από τους πρωτότυπους πίνακες καταστράφηκαν στην μεγάλη πυρκαγιά του Μεσολογγίου το 1929. Το τρίτο πρωτότυπο διασώζεται στην Εθνική Πινακοθήκη, αλλά ο ίδιος πίνακας κυκλοφόρησε και σε λιθογραφίες ήδη από το 1856.

Κατά τη διετία 1861–1863, ταξίδεψε στην Αγγλία και αγιογράφησε την ελληνική εκκλησία του Ευαγγελισμού στο Μάντσεστερ. Το 1867 πήρε μέρος στην έκθεση του Del Vecchio στην Λειψία με τους πίνακες «Η Έξοδος του Μεσολογγίου», «Γιωργάκης Ολύμπιος», «Ο Λόρδος Βύρωνας στο Μεσολόγγι» και «Ο Όρκος της Αγίας Λαύρας».

                                  Επιτάφια πλάκα του Βρυζάκη.

Πέθανε στο Μόναχο το 1878 και κηδεύτηκε στο τότε Α΄ Νεκροταφείο της πόλης. Με την διαθήκη του, άφησε κληρονομιά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών όλα τα έργα τού ατελιέ του καθώς και 760 μάρκα για την επισκευή της οροφής της ελληνικής εκκλησίας του Σωτήρος (Salvatorkirche) στο Μόναχο.

Τα έργα του Βρυζάκη θεωρούνται ως τα κατεξοχήν δείγματα των Ελλήνων ρομαντικών ζωγράφων του 19ου αιώνα, οι περισσότεροι από τους οποίους σπούδασαν στη Γερμανία και δημιούργησαν τη λεγόμενη «Σχολή του Μονάχου».

Οι ελαιογραφίες του — όλες σχεδόν με θέματα ελληνικά — χαρακτηρίζονται από το ύφος των Δυτικοευρωπαίων ρομαντικών ζωγράφων του 19ου αιώνα. Στον 20ό αιώνα η αντίδραση κατά του ρομαντισμού οδήγησε πολλούς επικριτές του συγκεκριμένου ρεύματος να καταγγείλουν το ύφος του ως «πομπώδες», όμως μια εξίσου μεγάλη μερίδα το αξιολογεί θετικά ως «πληθωρικό». Στην εποχή τους, τα έργα του Βρυζάκη είχαν μεγάλη ζήτηση ως ζωντανές και πιστές αναπαραστάσεις της ελληνικής ιστορίας. Μερικά μάλιστα από αυτά τα έργα έγιναν από νωρίς ευρύτερα γνωστά στο κοινό χάρη στις λιθογραφίες και άλλου είδους αναπαραγωγές.

Στους πίνακές του, το ενδιαφέρον του ζωγράφου επικεντρώνεται στην ενδυμασία των ατόμων και το στήσιμο της σκηνής γύρω από αυτά. Ωστόσο, αυτή η όμορφη θεατρικότητα των έργων του έχει ως αποτέλεσμα να διακρίνεται με δυσκολία κάποιο αίσθημα στα πρόσωπα που απεικονίζει. Οι κριτικοί τον επέκριναν επίσης για το γεγονός ότι φαινόταν να προσεγγίζει τα θέματά του με την ματιά ενός ξένου, όμως — χωρίς καμία αμφιβολία — ο Βρυζάκης είναι ένας από τους κύριους θεμελιωτές της νεότερης (μεταβυζαντινής) ελληνικής ζωγραφικής και συγκαταλέγεται στους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα.

Το 1982, όταν το Μέγαρο Μαξίμου ορίστηκε ως έδρα του πρωθυπουργικού γραφείου, ο Ανδρέας Παπανδρέου τοποθέτησε στον τοίχο πίσω ακριβώς από την πολυθρόνα του πρωθυπουργού ένα έργο του Βρυζάκη, τον πίνακα «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα».

                                                          «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα»


ΠΗΓΗ: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%98%CE%B5%CF%8C%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%BF%CF%82_%CE%92%CF%81%CF%85%CE%B6%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82

                                                     ..........................................

ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΒΡΥΖΑΚΗ

Εμπνευσμένα από την Επανάσταση του 1821

Η έξοδος του Μεσολογγίου, 1855, λάδι σε μουσαμά, 169 εκ. x 127 εκ., Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη, έργο του Θηβαίου ζωγράφου Θεόδωρου Βρυζάκη. Το 1855 συμμετείχε στην Διεθνή Έκθεση του Παρισιού με το έργο του «Η Έξοδος του Μεσολογγίου». Τον πίνακα αυτόν, ο ίδιος ο Βρυζάκης τον αντέγραψε τουλάχιστον δύο φορές. Δύο από τους πρωτότυπους πίνακες καταστράφηκαν στην μεγάλη πυρκαγιά του Μεσολογγίου το 1929. Το τρίτο πρωτότυπο διασώζεται στην Εθνική Πινακοθήκη, αλλά ο ίδιος πίνακας κυκλοφόρησε και σε λιθογραφίες ήδη από το 1856.

Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ευλογών την σημαίαν της Επαναστάσεως, 1865, Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη

Η υποδοχή του λόρδου Βύρωνα στο Μεσολόγγι, 1861, Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη

Η
Η μάχη στα στενά των Δερβενακίων

Η ανατίναξη του Χρήστου Καψάλη , λάδι.

ΠΗΓΗ: https://www.nationalgallery.gr/el/zographikh-monimi-ekthesi/painter/bruzakis-theodoros.html

2295

Δεν υπάρχουν σχόλια: